miercuri, 2 septembrie 2009

Prietenia

Cristina Dinculescu, clasa a X-a G, C.N. Carol I

Un şoricel a ros hârtia
Dar a rămas Prietenia!
Frumuseţea ei de spic
Se aprinde din nimic!
Dintr-o scamă, dintr-un solz,
Ca un bob mărunt de orz,
Dintr-o zbatere de-o clipă,
A luminii pe aripă!

Eu am terminat ! Acum sunt mai mare, am plecat mai departe, la o altă şcoală! În noua clasă mă aşteaptă colegi noi, profesori noi. Curând îmi voi face prieteni noi! Poate că nu-i voi mai întâlni aşa des pe vechii mei colegi. Oare vor rezista vechile prietenii? Voi ce ziceţi? Eu cred că întotdeauna îmi voi aminti de prieteniile legate în prima şcoală! Îmi făcusem prieteni când abia ştiam ce însemnă cuvântul "prietenie". Ca şi voi de altfel! Aşa cum o persoană foarte importantă pentru mine îmi spunea că : "La vârsta voastră nu există compromisuri! Totul este făcut cu dăruire deplină, din tot sufletul vostru! Prietenii, simpatii, antipatii... puneţi tot sufletul în asemenea sentimemnte!"… şi eu mi-am pus tot sufletul. Şi sunt sigură că la fel aţi făcut şi faceţi şi voi! Încredere, respect, preţuire, simpatie, ajutor necondiţionat, sinceritate, loc pentru a ierta, şi multe alte lucruri, sunt ingredientele necesare pentru orice prietenie ! Am avut şi am prieteni adevăraţi, care tot timpul sunt alături de mine! Necaz, bucurie, fericire, tristeţe... Niciodată nu m-au dezamăgit! Au fost acolo şi când aveam nevoie de ei si când nu aveam! Ei mi-au spus mereu când am greşit şi m-au certat când nu am făcut ceea ce trebuia! Poate pe moment m-am suparat. Ştiţi cum e, nu ? Dar în final am realizat ca aveau dreptate... şi îmi doreau binele. Pentru că asta face un prieten adevărat! Numai aşa poate rezista o prietenie ! Am avut şi prieteni falşi, care la prima greutate au dat bir cu fugiţii. Dar prietenii adevăraţi nu au fugit! Mi-au rămas alături şi mi-au demonstrat încă o dată că am avut dreptate să mă încred în ei! Iar asta este tot ceea ce contează! Cei care mi-au fost prieteni adevăraţi sunt încă lângă mine, gata sa mă ajute ! Nu este nevoie de cuvinte să îmi arate asta ! Ştiu pur şi simplu că este aşa, pentru că şi eu sunt acolo pentru ei! Prietenia adevărată nu are nevoie de cuvinte pentru a se exprima! Dar poate că şi voi ştiţi asta deja! Poate că deja aţi simţit aşa ceva atunci când aţi plâns, când aţi suferit în tăcere şi nu a fost nevoie de nici un cuvânt pentru ca prietenii voştri, adevăraţii voştri prieteni, să vă strângă mâna şi, tăcând împreună cu voi, să vă arate că sunt cu inima lângă voi şi sunt gata oricând să vă ajute! Gata să vă înlocuiască lacrimile de tristeţe cu lacrimi de fericire! Eu îmi ţin prietenii aproape, oricare ar fi distanţa dintre noi! Nu este nevoie decât de un zâmbet, de o privire pentru a şti că totul e la fel şi că între noi e aceeaşi prietenie frumoasă ca la început! Şi orice s-ar întâmpla ştim că nu vom lăsa nimic să intervină între noi! Prietenia noastră va dura o viaţă! De fapt, viaţa nostră va dura cât prietenia noastră! Pentru că fără prietenie nu există viaţă! Să ai prieteni şi să fii prietenul cuiva este un dar rar! Apreciaţi-l, preţuiţi-l şi păstraţi-l în inima voastră în fiecare moment al vieţii! Nu va fi zadarnic!
Eu am prieteni adevăraţi! Voi? Dacă da, preţuiţi fiecare moment alături de ei ! Merită! Niciodată nu veţi fi dezamăgiţi! Prietenii sunt îngeri tăcuţi care te ridică atunci când aripile tale au uitat să zboare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu