vineri, 23 octombrie 2009

Ghicitori

Iuliana Alina Birou, clasa a VIII-a B







1. Şade naşul sub uluc
Şi fumează din ciubuc,
Apoi după ce-a fumat
Îl hrănesc cu aluat.
(cuptorul)

2. Îţi vorbeşte
Şi turceşte
Şi-orice limbă nimereşte.
(ecoul)

3. Strugur nu-s, nici piatră nu-s,
Însă cad din nori de sus.
Florile eu nimeresc,
La căldură mă topesc.
(grindina)

4. Din pământ mă nasc,
În apă mor,
În aer mă vestejesc,
Şi la foc mă întăresc.
(cărămida)

5. În pădure mă născui,
În pădure crescui.
Acasă când m-au adus
Slujitor casei m-au pus.
(gardul)

6. Am un şarpe cu ciulini
Doarme furişat în spini
Învelit până la brâu
Şi-mi mănâncă-un stog de grâu.
(ogorul)

7. Primăvara te-nveseleşte,
Vara te umbreşte,
Toamna te nutreşte,
Iarna te-ncălzeşte.
Poftim de ghiceşte.
(pomul)

8. Cuie mici cu măciulie
Strălucesc pe cer o mie,
Dar când iese soarele
Fug de-şi rup picioarele.
(stelele)

9. Formă de ciupercă are
Şi când plouă ea apare.
(umbrela)

10. Vara umblu după miere
Iarna dorm să prind putere.
(ursul)

11. Are-o coadă înfoiată,
Hoaţa este şi şireată,
Dar e vai de coada ei
Când dă peste Grivei.
(vulpea)

12. Alb ca creta,
Moale ca lâna,
Uşor ca pana,
Şi piere ca spuma.
(zăpada)

13. Omul strânge cât trăieşte
Şi la ea el se gâdeşte
Pentru ea el pătimeşte.
(averea)

14. Am doi fraţi
Cu sfori legaţi
Şi-n picioare încălţaţi.
(pantofii)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu